גיוס טאלנטים ודאטה:

באמצעות שימוש במידע ונתונים זמינים ברשת תוכלו לאתר ולגייס את האנשים המתאימים ביותר לחברה שלכם, ואף להגיע גם לטאלנטים נחשקים ו"חבויים". אילו נתונים חשוב לנתח ומה אתם יכולים ללמוד מהם כדי לקבל את כל ההחלטות הנכונות בגיוס? בואו נצלול  >>>

אחד הכלים החשובים ביותר בתהליך איתור וגיוס טאלנטים הוא ניתוח נתונים. באמצעות איסוף של המידע בצורה חכמה וניתוח נכון של הדאטה תוכלו לייעל את קבלת ההחלטות במספר צמתים בתהליך הגיוס, החל במקומות שבהם כדאי להתחיל לחפש טאלנטים, דרך המאפיינים שכדאי להתמקד בהם ועד תכנון תהליך העבודה בצורה מיטבית ובROI אופטימלי. 

מה זה כל הדאטה הזה?

בגדול, אנחנו מדברים על שני סוגים של דאטה שחשוב לאסוף ולנתח – סוג אחד הוא הביג דאטה המתייחס לכמות מאסיבית של נתונים שנאספים. את הנתונים ניתן לנתח במגוון שיטות שעוזרות לנו להגיע לתובנות בתהליכים הארגוניים ולהצביע על דפוסים, תבניות ומגמות בהתנהגות אנושית (למשל, מגמה מסתמנת של גיוסים מוצלחים ממוסד אקדמי מסוים). באמצעות שימוש באלגוריתמים מתקדמים וכלים לניתוח דאטה, תוכלו ליהנות מניתוח יעיל, נוח, ומהיר של הנתונים.

הדאטה האחר שעומד לרשותנו מתייחס למידע הקיים ברשת בנוגע למועמד או מועמדת ספציפיים, החל מפרופילים במדיה החברתית, קהילות או קבוצות מקוונות של מקומות עבודה קודמים , מוסדות השכלה, שיתופים בפרופיל האישי ועוד ועוד. תשומת הלב שתקדישו למידע הזה יכולה להוסיף רבדים נוספים ומשמעותיים של היכרות ותובנות לגבי מועמד או מועמדת ספציפיים עוד לפני שהם דרכו אצלנו במשרד הרבה מעבר לקובץ קורות החיים שלהם ולספק תמונה שלמה יותר לגבי התאמתם לחברה.

גיוס חכם, מדויק ומבוסס נתונים – במרחק לחיצה

אחרי שיישרנו קו  לגבי סוגי הדאטה שעומדים לרשותנו, בואו ניכנס מעט יותר לעובי הקורה ונבין איך זה עובד.

1.  מיקוד בערוצי הגיוס המדויקים

בגישות גיוס מסורתיות, לרוב נהוג היה "לירות לכל הכיוונים", או במילים אחרות לפרסם מודעות, לערוך ימי גיוס, ומשם לצאת לתהליך הכולל  ראיונות, סינון, מיון וקליטה. הגעה לטאלנטים "חבויים" או פאסיביים הייתה קשה ולעיתים כמעט בלתי אפשרית. היתרון שמקנה לנו שימוש בנתונים הוא לפני הכול היכולת להגיע למועמדים הרלוונטים שלנו בצורה ממוקדת ומדויקת מבלי להתפזר למקומות או ערוצים שאינם רלוונטיים. על ידי ניתוח נתונים נצברים מגיוסים מוצלחים בשילוב מידע מעובדים קיימים, תדעו אילו ערוצים עובדים עבורכם יותר ואילו פחות ומאילו מקורות מגיעים הטאלנטים המתאימים ביותר עבורכם (למשל קבוצות בפייסבוק, עמודי חברות בלינקדאין פרסום באינסטגרם או אולי קהילת ווטסאפ  כזו או אחרת וכד'). ניתוח הנתונים יאפשר לכם מקסימום מיקוד במינימום זמן.

2. חידוד מסרים ודרישות  משרה

אחת מאבני היסוד החשובות בגיוס היא הגדרה טובה של דרישות המשרה ואופי התפקיד.  המודעה היא המסר שאתם משדרים, ומסר מדויק ומותאם אישית מגביר את הסיכויים שלכם להיות אטרקטיביים לטאלנטים הרלוונטיים – ובכך למסרים שונים יש השפעה שונה על המועמדים הפוטנציאליים. בעזרת ניתוח נתונים תוכלו לדעת בדיוק אילו מודעות קיבלו יותר חשיפה, אילו הצליחו לגרום ואילו מודעות משכו את האחוז הגבוה ביותר של טאלנטים מתאימים, ובכך תוכלו לדייק ולחדד את המשך קמפיין הגיוס או להיערך לגיוס הבא.

3. קבלת רבדים נוספים של מידע על מועמד.ת

בעזרת שימוש בכלים מתקדמים תוכלו לקבל נתונים משלימים לתמונה הלקונית שמציירים קורות החיים. לדוגמא, ברוב המקרים מועמדים בעלי רקע עשיר ישמיטו פרטים כדי להתכוונן למשרה המוצעת: התנדבויות, מלגות או פרסים, פרויקטים שאולי בעיניהם נראים כזניחים אבל הם מעידים על יוזמה, ידע נרחב, או ניסיון שבעיניכם הוא רלוונטי ומייחד אותם ממועמדים אחרים. בנוסף, תוכלו לקבל מידע אודות קבוצות ברשת בהן המועמדים חברים, פוסטים או בלוגים מעניינים שפרסמו ויכולים להעיד על כישוריהם או כישורים קרובים, תחביבים, ועוד.

4. מעקב ביצועים של משפך הגיוס

כמו בכל תהליך מורכב, כשלים יכולים לקרות בכל שלב. אבל לפעמים, במיוחד בגיוס רוחבי מרובה מועמדים, תופעות כמו נטישה לעתים עוברות מתחת לרדאר. באמצעות אלגוריתמים ייעודיים תוכלו לעלות על התופעה בזמן אמת, לאתר את השלב בו היא מתרחשת, ולנתח את הסיבות האפשריות (זמן המתנה, תהליך מיון ארוך, ועוד).

5. הגברת מחוברות ארגונית / התמדה מזעור תחלופה תכופה

שימוש בדאטה בצורה נכונה מאפשר תכנון אסטרטגיית גיוס מדויקת. בעוד יתרון זה של גיוס מבוסס דאטה לא נראה לעין באופן מידי, הוא אחד מהיתרונות החשובים לטווח הארוך: ככל שאנחנו מייצרים חיבור לטווח הארוך ומגייסים עובדים שמתאימים לארגון לא רק ברמת ההתאמה הישירה לפרופיל המשרה, אלא טאלנטים שמתאימים ברמה האישיותית, החברתית, התרבותית והערכית, כך אנחנו יכולים לייצר ולהגביר מחוברות ארגונית טבעית.

6. ניבוי ותכנון לעתיד

אחד היתרונות בעבודה עם נתונים היא היכולת לנתח קשרים בין פעולות לבין תופעות והצלחות בעבר ובהווה, ועל סמך התוצאות לנבא תופעות עתידיות, כמו למשל סיכויי הצלחה של קמפיין גיוס בקבוצות מקוונות שונות, אוכלוסייה מסוימת, ואף להעריך את זמני הגיוס והתקציב בצורה יותר מדויקת ומבוססת. בנוסף, ניתוח נתונים יאפשר לכם ליצור מאגר זמין ומעודכן בטאלנטים אקטיביים ופאסיביים כאחד, ויאפשר לכם להיות היוזמים בקמפיין הגיוס הבא או "לדוג" טאלנטים מבטיחים ברגעי אמת.

לסיכום

גיוס טאלנטים מבוסס דאטה יעזור לכם לחדד ולדייק את הקריטריונים המוכרים ולחשוף חדשים, להיחשף לטאלנטים פאסיביים, להציע תהליך גיוס מהיר ויעיל ולתת הצעות אטרקטיביות. ובעתיד? שימוש בניתוח הנתונים רק ילך וישתכלל, ובהתאמה יאפשר גם לכם לנהל את תהליכי הסורסינג בצורה נוחה, יעילה, וחכמה יותר.

רוצים לדעת עוד על ניתוחי נתונים מתקדמים ואיך הם משפיעים על  עולם הסורסינג? קראו את המאמר שלנו על PeopleAnalytics

לפתרונות מתקדמים ומבוססי נתונים בסורסינג וגיוס, הצוות של פרו-מן עומד לרשותכם! דברו איתנו עוד היום

שתפו:

צרו קשר

הכניסו פרטים וניצור קשר בהקדם...