הדרכות לינקאצ'

באנו לעשות קצת סדר בבלאגן…

שנצא לדרך?

בפרטי החברה יש מספר שדות אותם תצרכו להזין. בהדרכות הבאות תוכלו להבין למה כל שדה חשוב ומה מומלץ למלא בו.

חשוב שתשימו לב- בפרטי חברה השדות קשורים לדף של כל המשרות יחד, להבדיל מדף משרה- בו מוצגת רק משרה ספציפית.

באנר זו בעצם התמונה המופיעה בראש הדף של המשרה או המשרות. התמונה צריכה להציג את החברה, את האוירה וכמה טוב וכייף לעבוד אצלינו. ההמלצה שלנו היא להכניס תמונה המשדרת אותנטיות, שמראה את החיים בארגון שלכן.

כפי שניתן לראות יש באנר המיועד למחשב  -גודל תמונה מומלץ עבור באנר זה הוא 1600X600 ועד 5 MB ובאנר שמיועד לסלולאר-באפשרותכן להחליט האם אתן שמות את אותה התמונה או שמעלות 2 תמונות שונות. גודל מומלץ עבור באנר בנייד הוא עד 5 MB

בחלון "קצת עלינו" נמלא פרטים על החברה. מה התחום של החברה? כמה זמן היא קיימת? כמה עובדים יש בארגון ובעצם השאיפה היא להכניס לחלונית הזו כמה שיותר פרטים אטרקטיביים על מנת שהמועמד שמתרשם מהמשרה, יראה שזו חברה כייפית, נעימה, משפחתית… שיש בה אירועי חברה, טיסות וחברים…

משפט התמריץ נוצר כדי לתת לכן את האפשרות לעודד במשפט אחד את העובדים שלכן… למה כדאי להם לשתף? יש תחרות? יש זכיות? אולי כי לעבוד עם חברים זה הדבר הכי כייף? תמריץ לעובד זה משפט שאמור לעודד את העובד לרצות ולשלוח לחברים את המשרות. ליד משפט תמריץ יש את למה זה כדאי לי, פה תוכלו להכניס יותר פרטים עבור העובדים, אבל בדיוק כמו המשפט תמריץ- זה חלון שבו צריך להיות תוכן שיגרום לעובד לשתף עם חברים את המשרות.

במשפט תמריץ למועמד המטרה היא בעצם לרשום משפט מכוון פרסונליזציה, משהו שיוכל לעודד את המועמד להכניס פרטים, המשפט "אנחנו מחפשים בול אותך" למשל הוא דוגמה מצוינת, כי הוא פונה לשני המינים. המשפט צריך להיות קצר וקולע.

 

חלונית זו נועדה לשימוש פנימי שלכן, באימיילים למשלוח לידים עליכן להכניס עד 3 כתובות מייל שאליהן תרצו שכל הלידים לכל המשרות ישלחו.. חשוב לציין שוב שלכתובת המייל שתכניסו כאן יכנסו כל הלידים לכל המשרות, כך שאם ברצונכן שמגייסת תקבל רק את הלידים שלה, זה לא המקום להכניס את כתובת המייל שלה, בשביל לשייך מגייסת למספר משרות מוגבל, תוכלו לגשת להדרכה שלנו המדברת על דף משרה בודדת ובתוכה "צור קשר והתראות".

שימו לב שמדובר על מיקום מטה החברה. כמובן שבהמשך יש לכן גם כן מקום להגדיר היכן ממוקמת כל משרה. אבל כפי שצוין בהתחלה, דף משרות מתייחס לכלל המשרות- ולכן פה נגדיר את מיקום מטה החברה

שימו לב ששדה זה מתייחס לדף של כל המשרות, כלומר באפשרותכן לשלוט מה המועמד והעובד יראו לפני שהם נכנסים ממש לתוך הלינק.

מתחת לכותרת של תצוגה מקדימה בשיתוף הלינק – עובד ממליץ נמלא פרטים שמתייחסים לעובדים שלנו. בכותרת נרשום משהו שיתאר להם מה הוא הלינק. ממש כמו שאתן משתפות לינק של כתבה מעניינת ובתצוגה מקדימה ניתן רק לראות כותרת ומשפט קצר- גם כאן. עליכן למלא את השדות במחשבה שעליכן לגרות את העובד לפתוח את הלינק.

בשדות שמתחת לתצוגה מקדימה בשיתוף הלינק- מועמד ממליץ, עליכן למלא את השדות מתוך מחשבה שהמועמד שיקבל את הלינק לא יודע מה יש בפנים, ולכן זו הזדמנות נהדרת לכתוב משפט שיעודד אותו ללחוץ על הלינק.

גודל מומלץ לתמונות אלו הוא 300X300, עד 300 KB  

חלונית של תנאי השימוש נוצרה בכדי שתוכלו להוסיף הפניה לתקנון חמ"ח או לרשום את כולו בחלון זה על מנת להגן על החברה בפן המשפטי.

וכמובן אל תשכחו בסוף כל פעולה ללחוץ על הכפתור הכחול בתחתית הדף… זה לא כייף כשהמידע נאבד 🙂

משרה חדשה

להבדיל מלשונית פרטי משרה- בה השדות מתייחסים לדף כל המשרות, השדות בעמוד זה מתייחסים למשרה ספציפית. חשוב לציין ששדות התמונות (קאבר ותצוגה מקדימה) והשדות של תמריצים ישאבו אוטומטית מהנתונים שהזנתן בפרטי חברה באם לא תמלאו אותם בפרטי משרה.

 

באנר המשרה היא בעצם תמונה אשר באה למשוך את העין של המועמד ולהציג לו בדרך פשוטה בלי מילים את הוייב של הארגון. ההמלצה שלנו היא לשים תמונות עובדים מאירועים שונים בחברה, תמונות של עובדים באוירה שמסמלת יום עבודה בכייף ובעצם כל תמונה המסמלת גיבוש, אנשים, וסביבת עבודה קורצת לעין. זיכרו שבחירת התמונה עלולה לקבוע האם המועמד שלכם יחליט להגיש קוח 

באם תחליטו לא להעלות תמונת באנר במשרה חדשה, התמונה אותה הגדרתם כתמונת באנר עבור כל המשרות בדף פרטי חברה- תהיה גם התמונה עבור המשרה הספציפית.

חשוב לציין לפני, שכל השדות המתארים את המשרה- המועמד/העובד יראו רק כאשר הם יפתחו את הלינק. (לתצוגה המקדימה לפני פתיחת הלינק נגיע בהמשך)

בשדה של כותרת המשרה נרשום את שם המשרה, בהיקף המשרה נלחץ על החץ שבצד שמאל ונגדיר האם המשרה מלאה, חלקית, במשמרות או פרילנס. בעזרת שדה העדיפות ניתן לשלוט במיקום המשרה אל מול משרות אחרות- ככל שתכניסו מספר גבוה יותר- המשרה תופיע יותר גבוה ברשימת המשרות כפי שתוצג מול העובד וכן מול המועמדים.
בתיאור המשרה מעבר לטקסט המתאר את המשרה ודרישותיה ביכולתכן לעשות כותרת, בולד, כתב נטוי, אימוג'י ועוד דברים…מוזמנות לשחק עם זה.

שדות אלו כשמם הם- לשימוש פנימי ,חוץ מאדמינים אין לאף אחד את היכולת לראות אותם. הם נועדו כדי שבעתיד תוכלו לחפש משרות לפי קטגוריות שונות.  כמו מספר משרה, מחלקה/אגף אליו שייכת המשרה, המגייסת ומנהל הגיוס. השדות אינם שדות שחובה למלא, אך המלצתינו היא כן למלא בכדי שבעתיד יהיו לכן יותר אפשרות פילטור, דרכן תוכלו גם לנתח טוב יותר את המידע.

התמריץ לעובד הממליץ צריך להיות באורך של כמשפט. משפט זה צריך לגרום דרך מילים פשוטות למוטיבציה אצל עובדים לשתף את המשרות עם חבריהם.
למה זה שווה לי- הוא בעצם הרחבה של משפט התמריץ- בו תוכלו לרשום מלל משתנה.
משפט תמריץ למועמד אמור לעודד את המועמד להגיש מועמדות.  

השדות בחלונית זו מיועדים אך ורק לשימוש פנימי ועבורכן כשהדגש הוא על אימיילים למשלוח לידים. בפרטי חברה מילאתן את השדה לפי לאיזו תיבת מייל תרצו שכל המועמדים של כלל המשרות ישלחו, בחלונית זו עליכן למלא כתובת מייל אליה תרצו שבנוסף לתיבה הכללית של קורות החיים תרצו שגם אליה ישלחו מועמדים עבור משרה ספציפית זו בלבד.

לדוגמא: אם בפרטי חברה הכנסנו מייל של לינקאצ'@ג'ובס- במשרה ספציפית מכיוון שאני יודעת שנטע מנהלת אותה- אכניס פה את את הכתובת של נטע@לינקאצ'. ובעצם מה שיקרה זה שהמועמדים ישלחו גם לתיבת המייל של לינקאצ' ג'ובס וגם לתיבה האישית של נטע.

במיקום המשרה יש למלא את מיקום המשרה. באם לא תמלאו שדה זה- הוא יישאב אוטומטית מהמיקום שמילאתן בפרטי החברה.

מתחת לכותרת של תצוגה מקדימה בשיתוף הלינק – עובד ממליץ: נמלא פרטים שמתייחסים לעובדים שלנו. בכותרת נרשום משהו שיתאר להם מה הוא הלינק. ממש כמו שאתן משתפות לינק של כתבה מעניינת ובתצוגה מקדימה ניתן רק לראות כותרת ומשפט קצר- גם כאן. עליכן למלא את השדות במחשבה שעליכן לגרות את העובד לפתוח את הלינק.

בשדות שמתחת לתצוגה מקדימה בשיתוף הלינק- מועמד: עליכן למלא את השדות מתוך מחשבה שהמועמד שיקבל את הלינק לא יודע מה יש בפנים, ולכן זו הזדמנות נהדרת לרשום כמה מילות מפתח שמתארות את המשרה. הטיפ שלנו כאן הוא מחשבה על אילו מילים המועמד ירשום כשהוא יחפש את המשרה? אולי בכלל אתן מכוונות למועמדים שמדברים באנגלית? ואז יהיה נכון לרשום את התוכן באנגלית. גודל מומלץ לתמונות אלו הוא 300X300, עד 300 KB .

בפרטי המגייס תוכלו גם להכניס את המנהל המגייס. אופציה זו נוצרה מתוך מחשבה שהמועמדים שלכן רוצים לדעת עם מי יפגשו, עם מי ישוחחו ומי ינהל אותם. לכן כאן לבחירתכן- אם להכניס את המנהל המגייס או את המגייסת.
בשדה של כותרת ב-3 מילים תכניסו את הטייטל, האם את מנהגלת גיוס? רכזת גיוס? או לחלופין באם החלטת להכניס את המנהל המגייס- תוכלי להכניס את הטייטל הרשמי שלו.
בתיאור הקצר ההמלצה שלנו היא הכנסת פרט אישי ומקצועי, כלומר תחביב המגייסת בליווי משהו בנימה יותר מקצועית "היי אני מאי, אני ממש אוהבת לגלוש, וכשאני לא בים- אני גולשת בלינקדאין ומחפשת מצטיינים כמוך"

והכי הכי הכי חשוב- ללחוץ על "צור משרה!" בלי ללחוץ על הכפתור- המידע פשוט ימחק. זו הזדמנות טובה לספר שמטעמי אבטחת מידע אם לא תעשו שימוש במערכת לאורך 20 דק'- המערכת תחזיר אתכן לדף הכנסת פרטים- כלומר אם אתן רק רגע הולכות, או שניה עונות לטלפון- לחצו על שמירה/ צור משרה או כל כפתור כחול בתחתית העמוד בכדי שהנתונים שלכן לא יאבדו, מנסיון זה לא ככ נעים. 🙂

 

יצרתי משרה ומה עכשיו?!

לאחר שלחצתן על "צור משרה" ובהיעדר שגיאות והעליתן את השדות כמו שצריך- תמצאו במעלה הדף כפתור "תצוגה מקדימה" בצבע כחול. כאשר תלחצו על כפתור זה תוכלו ממש לראות איך המשרה נראית מהצד של העובד והמועמד.

בעמוד המשרה, לאחר שיצרתן אותה תמצאו שדה וכותרתו "לינק להפצה לכל העובדים". כשאתן רוצות להפיץ לכל העובדים משרה כדי שהם ימלאו את הפרטים שלהם ויעבירו לחברים שלהם- עליכן להעתיק את הלינק ולהדביק אותו היכן שתרצו (מייל/ווצאפ/פייסבוק וכו') על מנת לשלוח אותו לעובדים. כמובן שאם ברצונכן להפיץ משרה על שמכן- כל מה שעליכן לעשות הוא ללחוץ על כפתור "תצוגה מקדימה" ולהכניס את הפרטים שלכן. מיד לאחר שתכניסו פרטים אלו- יופיעו לך אייקונים דרכם תוכלו להפיץ באיזו רשת שתבחרו. בפעם הבאה שתכנסו למערכת, היא תזהה אתכן- לכן חשוב לשים לב למי הלינק מיועד, ובמידה והוא מיועד לעובדים- אז כפי שצוין מעלה, יש להעתיק את הלינק להפצה לכל העובדים.

מצד שמאל במשרה יש כפתור- בלחיצה עליו תוכלו להפוך את המשרה ללא פעילה, וכמובן שלאחר מכן גם להפעילה שוב. רק… אל תשכחו אחרי שאתן עושות שינוי בכפתור ובכלל בדף- לרדת למטה ולשמור שינויים.

את העמוד הזה רק אתן רואות… באמצעותכן לראות האם המשרה פעילה, מתי היא נוצרה, כמה מועמדים נכנסו לכל משרה, כמה אנשים צפו בה, שיתפו אותה ועוד פרטים. שימו לב, במקום להתחיל משרה חדשה מ-0, באפשרותכן לקחת משרה ולשכפל אותה. באמצעות השכפול תחסכו זמן יקר של הכנסת פרטי מגייסת ו/או הכנסת תמונות ומיקום.

באפשרותכן לפלטר משרות לפי מספר פרמטרים כמו מספר משרה, שם המגייסת, מנהלת גיוס ומחלקה- הפרטים האלו ישאבו מהפרטים אותם הזנתן בדף המשרה בשדות לשימוש פנימי. כל שעליכן לעשות, זה להזין את השדה לפיו החלטתן לפלטר וכמובן ללחוץ על כפתור "סנן"

כפתור יצוא לקובץ CSV נוצר כדי שבכל רגע נתון תוכלו לייצא את הנתונים לקובץ אקסל.  

אם ברצונכן לצפות במשרות כפי שהעובדים והמועמדים שלכן יראו אותן, לחצו על "צפה במשרות" ותוכלו לראות את רשימת המשרות כפי שיוצגו למשתמשי המערכת.

אם ברצונכן לשתף את העובדים בדף "כל המשרות" עליכן ללחוץ על "צפה במשרות" ולהעתיק את הלינק כפי שמופיע בשדה של הURL.

עובדים ממליצים

מטרת הפיצ'ר הזה הוא לאפשר לכן לטעון קובץ עובדים עם כל מיני פרטים כמו מספר נייד, תאריך יום הולדת, מחלקה, מספר עובד ועוד שדות לפי שיקול דעתכן. איך טוענים את הקובץ? לוחצים על כפתור "גרור לכאן קובץ" ונבחר בקובץ שהכנתן מראש, בקובץ ניתן להכניס עובדים, מספרי טלפון, שיוך כל עובד למחלקה, תאריך יום הולדת, מספר עובד וכמובן שם העובד. כעת, יש ללחוץ על "אפשרויות נוספות" ולהוריד את השורה הראשונה ( באם רשומות כותרות) ולסמן עבור כל טור בטבלה את הכותרת שלו, בשביל שלינקאצ' תדע מה זה מה. בסיום יש ללחוץ על "אישור" ולהמתין. שימו לב: ככל שיש לכן יותר עובדים ברשימה- למערכת יקח טיפה יותר זמן.

כשתרצו לנתח מי העובדים ששיתפו או לא שיתפו, מאיזו מחלקה ואפילו מתי היו פעילים לאחרונה- כל הפריטים יוצגו לכן כאן לפי הפילטור שתבחרו לעשות.

עבור כל עובד ניתן לראות באילו רשתות ואילו משרות הוא שיתף, כמה אנשים צפו וכמה מועמדים נכנסו.
כשתלחצו על המספר שמופיע במועמדים, תוכלו ממש לראות מי המועמדים שנכנסו דרך אותו עובד, לאיזו משרה ובאיזה תאריך.

יש! נכנס לי מועמד

בסרגל הפילטור תוכלו לסנן מועמדים לפי מספר קריטריונים: שם המשרה, תאריכים- כלומר תוכלו ממש לראות מי המועמדים שנכנסו בטווח תאריכים שתגדירו, ולפי עובד ממליץ. שימו לב שבפילטור לפי עובד ממליץ יש להזין את מספר הטלפון של העובד. וכמובן ללחוץ על הכפתור הכחול כדי שיסנן לפי הפילטור שבחרתן. ניתן בכל שלב גם לייצא את הנתונים לקובץ CSV.

בטבלת המועמדים ניתן לראות מבחוץ פרטים כמו שם המועמד, האם הוא צרף קו"ח, מתי הוא נרשם במערכת ומי העובד הממליץ. שימו לב שכאשר נלחץ על שם המועמד נראה יותר פרטים עליו, ונוכל בעצמינו לעדכן פרטים כדי שבפלטור הבא יהיה קל יותר. לדוגמא, אם כבר שוחחתי עם המועמד, אעדכן לי שהוא לא רלונטי, וכך בפעם הבאה אוכל לפלטר לפי סטאטוס של מועמדים והחיפוש יהיה ממוקד יותר.

 

דשבורד

דשבורד הוא המסך דרכו ניתן לראות את כל הנתונים במסך אחד: מספר העובדים שנרשמו, אחוז העובדים שנרשמו (נגזר מהמספר שהזנתן בפרטי חברה בשדה של כמות העובדים בארגון), כמה משרות פעילות יש במערכת וכן כמה שיתופים. שימו לב ששיתופים יתן לנו את המספר היחסי מכיוון שכאשר משתפים בווטסאפים ובתוך הווצאפ עושים עוד ועוד "העבר"- לנו כבר אין דרך לספור את השיתוף.

במלבן צפיות תוכלו לראות את מספר הפעמים בהם מועמדים לחצו על הקישור של המשרה כדי לצפות בה. מתחת למלבן זה תוכלו לראות מידע עבור 5 המשרות האחרונות שהעליתן במערכת. כמובן שאם תרצו יותר מידע על יותר משרות, כל שעליכם לעשות זה ללכת לעמוד משרות.
במלבן ליד תוכלו לראות כמה מועמדים בסה"כ נכנסו והגישו מועמדות. מתחת למלבן זה תוכלו לראות את חמשת המועמדים האחרונים שהגישו קו"ח. כמובן שאם תרצו לראות את המידע עבור כל המועמדים, כל שעליכן לעשות הוא ללכת לעמוד "מועמדים".

אל תשכחו לעצב את המשרות שלכם בצורה אטרקטיבית. הכניסו תמונות המשדרות "וייב" מגניב בארגון, וכמובן תמונה פרסונלית ואותנטית של המגייס/ המנהל המגייס עם טקסט שימגנט את המועמד 🙂
מאי גלילי
לבקש עזרה זו לא בושה!

לינקאצ'- הדור הבא בעולם הסורסינג מרקטינג כבר כאן!