חבר מביא חבר הדור הבא

תחום הגיוס עבר בשנים האחרונות שינויים מרחיקי לכת, בכל שנה נכנסים לשיח שלנו מושגים חדשים הדורשים מאיתנו יכולת אדפטציה מהירה בכדי לא להישאר מאחור.

מתוך מערכת שמגייסת על ידי פרסום מודעת דרושים, קבלת קורות חיים, ראיון, מבחן והחלטה- עברנו לגיוס רוחבי באפיקים רבים, בתנועה, על ידי שפה חדשה, סגנון ובדיקת המועמד בצינורות שונים.

שוק העבודה כיום מחפש עובדים בתחומים מוגדרים הנושקים להגדרה שלנו כמדינת הייטק, במילים אחרות כולנו מחפשים את אותם עובדים ומכיוון שהשוק מתפתח מהר יותר מיכולת ההכלה של הציבור, נוצר מצב שמקצועות שנראו אטרקטיביים לפני חמש שנים וגרמו לצעירים לכוון את הלימודים אליהם הפכו עם השנים הקצרות יחסית, לפחות ופחות נדרשים.

הרשתות הדיגיטליות פתחו בפני המגייסים עולם חדש מלא באפשריות ובאותה עת פתחו עולם חדש לדורשי העבודה. הדיכוטומיה של מגייס אנונימי מול מייל, קורות חיים ותמונה הפכו למשהו חי ונושם עבור כל הצדדים.

המועמד שלכם יודע מי אתם, ושיטוט קצר באינטרנט ובמיוחד ברשתות חברתיות מעלה תמונה בשלושה מימדים של הארגון לטוב ולרע. הכלים העומדים לרשותו לצד ההיצע הפכו את המועמד שלנו לבררן, עם יכולת ניתוח גבוהה של האינפורמציה שהוא מאתר ברשתות וסינון כל מה שנראה לו יחסי ציבור.

המגמה שאנחנו עדים לה בשנה האחרונה של עייפות מחומרים מיוחצנים וחוסר אמון גורמת לו להסתמך על מקורות אישיים יותר.

לפי הנתונים של מדד נילסן 81% מחפשי העבודה יעדיפו להסתמך על המלצה אישית, הנתון הופך את עובדי החברה לגורם דרמטי בגיוס עובדים. לשם נולדה תוכנית "חבר מביא חבר"- המלצות אישיות ותגמול הפכו את העובדים בארגון לגורם מגייס, וזה עבד לא רע, כמעט לא רע..

גיוס דרך חמ"ח עבר שינוי מרכזי בתודעה שלנו כמגייסים, אם עד היום השתמשנו בערוץ לגיוס עובדים איכותיים, היום בגלל המעבר לפרסונליזציה ברור לנו שגיוסי חמ"ח הופכים ויראליים בזכות בחירת הערוץ שהעובד מעביר דרכו.

תכנית חבר מביא חבר זקוקה לכמה אלמנטים כדי להיות פלטפורמה מניבה:

תגמול – על מנת להניע עובדים להפיץ את המשרה אנו זקוקים לתכנית תגמול מותאמת. הדור הקודם של תכניות חבר מביא חבר עבד על עקרון העזרה. הקונספט הראשוני היה "אנחנו רוצים לעזור לך לעזור לחברים", אולם ריבוי המשרות הפנויות לצד השינוי התרבותי-טכנולוגי שאנו חווים, כמו הקהילות שלוקחות תפקיד מרכזי, הופך את העזרה מוולונטרית לאפיק מתגמל עובדים באופן מובהק וברור.

אטרקטיביות בהעברת המסר – כל חברה שיוצאת עם מוצר חדש יודעת שהמכירות הראשונות צריכות להיות לאנשי המכירות שלה לכן ההשקעה במיתוג עבור אנשי השטח מושקעת מאד, במילים אחרות, לא מספיק לשלוח מייל לעובדים עם פרטי המשרה צריך לגרום להם לרצות למכור את התפקיד.

נגישות – מחקרים אחרונים שנעשו בתחום הגיוס מראים כי 90% מהמועמדים מחפשים עבודה דרך הסלולרי שלהם. נוחות ונגישות הן פרמטרים חשובים בהפצת משרה, עבור העובד והמועמד. אם בעבר שלחנו אימייל והעובד נדרש לשלוח אימיילים לחברים אחרים, היום אנחנו יודעים שאימייל מגביל את תנועת המשרה, עלול להגיע לעתים לספאם, או ביחד עם עוד 500 אימיילים אחרים שאף אחד לא פותח.

מעגל החברים שלנו לא נמצא באימייל אלא בפלפטפורמות דיגיטליות בהם נוח וזמין יותר לתקשר. האימייל הופך מיושן ומסורבל לעומת הרשתות החברתיות והוואטסאפ בפרט.

הכל אישי – רוצים להעביר מידע לחבר? יש לכם ערוצים שאיתם אתם מתקשרים איתו? וואטסאפ, פייסבוק, או מייל- תנו לעובד שלכם לבחור את הערוץ הרצוי לו להעברת המסר. מי לא פותח ווטסאפ ששלח חבר?

ניטור ובקרה – לאחר שהעובד שלכם שלח את המשרה בערוצים המתאימים לו והחבר שקיבל העביר לעוד חברים שהעבירו לאחרים, חשוב שנבטיח לעובד את זכות הראשונים שלו על הלינק שהועבר, בעלות אישית על הלינק יוצרת הבטחה שהלינק יכול להתגלגל לעשרות מקומות ועדיין התגמול יחזור אליו. פקטור משמעותי ביצירת מוטיבציה במינימום מאמץ.

לפרטים על לינקאצ' לחץ כאן
ל
ינקאצ' מעבירה אתכם בקלילות לדור הבא של חבר מביא חבר ומאפשרת לכם להגיע לקהל היעד שלכם באופן ישיר, אקטיבי ומהיר.

שתפו:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

צרו קשר

הכניסו פרטים וניצור קשר בהקדם...