צלם, עושים פה חיים/אלופי הרשת אצלכם בארגון

קבוצת בנות באליפות כדורגל

81% מהאנשים מאמינים להמלצות אישיות בחיפוש מקומות עבודה (לפי מדד נילסן) ו56% ממחפשי העבודה שמים דגש על מיתוג מעסיק כגרום המשפיע ביותר על ההחלטה שלהם (לפי סקר של חברת מנפואר העולמית).

תרגום פשוט של הנתונים האלה הופך את מיתוג המעסיק לפרויקט משולב של הארגון והעובדים בו,  אם עד כה עסקנו במיתוג מעסיק ברשתות חברתיות דרך פריזמת משאבי אנוש וצרכים אובייקטיבים של הארגון נוצר כעת צורך לשלב את אלופי הרשת שלו כחלק ממערך המיתוג.

בניגוד לגישה הרווחת כעת לאפשר לעובדים לשתף תכנים שיווקיים או מקצועיים של הארגון תפקיד אלופי הרשת הוא להיות חלק מייצור התכנים, איתורם, ודרכי הפרסום שלהם.

כאשר ארגון המונה אלפי עובדים עובד על מיתוג המעסיק שלו ברשת החברתית האינפורמציה שמגיעה לאנשי הדיגיטל מקורה במחלקת משאבי אנוש, באירועים בולטים בחברה, בהחלטה אסטרטגית תדמיתית או בקידום וגיוס עובדים.

השתקפות מיתוג המעסיק ברשתות חברתיות מתרגמת לסיפור חד כיווני שבו העובד הוא צרכן אינפורמציה שהארגון בוחר לשתף אותו.

במילים פשוטות מיתוג מעסיק עוסק ביחסי ציבור ומצמצם את האפשרות להפוך את הייצוג שלו ברשתות החברתיות לאותנטי ואינטימי.

אם נחזור לנתונים בתחילת המאמר אנחנו מפספסים אחוז גבוה של מחפשי עבודה המתחברים להמלצות אישיות ולאווירה לא מפולטרת של מקום העבודה.

כדי לשדר אינטימיות ואותנטיות ברשת אנחנו צריכים להביא את חווית האדם שמאחורי העובד בחברה.

אם ניקח לדוגמא אירוע ענק ומושקע שארגנה החברה לעובדים, הופעה של זמר מפורסם, ארוחה מעולה, עיצוב משגע וצלם שמנציח את כל ההדר והפינוקים, איפה לדעתכם יהיו העובדים בסוף הערב? ברשת החברתית או בשולחן של צלם המגנטים?

בוא נחשוב עכשיו על שני פוסטים מהאירוע, בראשון של המחלקה הדיגיטלית של הארגון שתעלה תמונות נבחרות ותוסיף טקסט היה כייף, מעולה, מושקע וכו.. או לפוסט של דנית ממחלקת המרקטיניג שתעלה תמונה שלה עם עוד חברות מהמחלקה כשהן יושבות על הדשא ושרות?

הפכים הקטנים וסיפורי המשרד עוברים באופן טבעי מתחת לראדר של מחלקת משאבי אנוש, יום הולדת 60 למנקה של המשרד, עובדת שמגיעה למשרד עם התינוק שלה אחרי לידה לבקר את החברות הן מן הסתם אירועים קטנים שאין דרך לנטר אותם אלא על ידי אלופי הרשת שלכם .

מי הם אלופי הרשת ?

אלופי רשת הם עובדים בחברה שנבחרו בקפידה על בסיס נתונים פנים ארגוניים וניתוח היכולות שלהם ברשתות החברתיות.

מה התפקיד שלהם?

תפקיד אלופי הרשת להעלות  לרשת החברתית בעמוד הרשמי של הארגון וגם אצלם בעמוד הפרטי את היום יום שלהם בתוך החברה.

איך מכשירים אלופי רשת?

כדי להפוך עובדים לאלופי רשת נדרשת הדרכה בכמה תחומים, ברשת החברתית כיצד פעולת הרשת החברתית, איך להפיק את המיטב מהפוסטים , מה נכון ולא נכון, מה מתאים לאיזה רשת חברתית .

מהו סיפור טוב ואיך מספרים אותו?

כיצד מצלמים מה ואיך?

איך מסקרים אירוע?

אחרי שהאלופים שלנו עברו הדרכה על הרשת אנחנו כעת עוברים להדרכה על הארגון, מטרות, צרכים, חזון וראיה עתידית .

לפני שהאלופים שלנו יוצאים למרחבי הרשת חשוב שנקבע כללים ברורים :

קוד אתי להתנהגות במרחב האירגוני ברדת החברתית.

פיקוח, ניהול ואישור התכנים על ידי אחראי מקצועי

עדכונים וחדשות לאלופים שלנו על כל מה שקורה ברשתות החברתיות.

וכלל אחד חשוב לארגון שמגייס אלופי רשת :

אלופי הרשת שלכם הם קודם כל בני אדם עם סגנון משלהם, שפה ועולם תוכן שלם, אל תנסו להפוך אותם לעוד עובד ממחלקת הדיגיטל, אנחנו רוצים לשמוע את הקול האותנטי שלהם, אל תאלפו אותם להיות שופר, תנו להם את כל הכלים לייצג אתכם הכי טוב שאפשר בדרך הייחודית להם

 

שתפו:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

צרו קשר

הכניסו פרטים וניצור קשר בהקדם...